Jak zwiększyć swoje pozycje w Google

Wyszukiwarka Google stała się pierwszym portem dla większości użytkowników poszukujących informacji na dowolny temat. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyszukiwanie towarów i usług, czytanie recenzji, czy po prostu przeglądanie wiedzy ogólnej - Google jest miejscem, do którego należy się udać. Wysokie pozycjonowanie w rankingu wyszukiwania w Google może mieć ogromny wpływ na Twój biznes i jego sukces. Mając to na uwadze, w tym artykule przedstawiamy kilka wskazówek i trików, które pomogą Ci poprawić pozycję w Google, zwiększyć ruch w witrynie i zoptymalizować strony pod kątem widoczności.

Buduj wysokiej jakości, unikalne treści

Wyszukiwarki, a zwłaszcza Google, uwielbiają świeże, wysokiej jakości treści. Jest to czynnik numer jeden w określaniu pozycjonowania Twojej strony w rankingu. Boty wyszukiwarek bardzo dobrze radzą sobie z wykrywaniem duplikatów treści, a jeśli próbujesz podawać cudze treści za własne, ryzykujesz, że zostaniesz ukarany. Istnieją jednak sposoby na ponowne wykorzystanie treści bez narażania się na karę:

  • Możesz ponownie zamieszczać artykuły na różne tematy, tworzyć wiele wersji tego samego artykułu lub nawet zapisać się na usługi przepisywania treści, które pozwolą Ci stworzyć zupełnie nowe artykuły na podstawie już napisanych.

  • Google kładzie coraz większy nacisk na user experience (UX) swojej wyszukiwarki. Mając na uwadze poprawę doświadczeń użytkowników,

  • Google wprowadziło znaczące zmiany w sposobie szeregowania i indeksowania stron internetowych.

Obecnie zadowolenie użytkownika z działania witryny jest równie ważne, jak faktyczna zawartość stron. W tym kontekście szybkość ładowania witryny jest ważnym czynnikiem. Wolno ładująca się witryna może być prawdziwym magnesem dla potencjalnych klientów. Google jasno określiło, że oczekuje, aby wszystkie strony ładowały się w czasie poniżej dwóch sekund. Jeśli witryna nie spełnia tego wymogu, Google może zdecydować się na obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania, co znacznie utrudni jej odnalezienie przez użytkowników.

Używaj kart Google Rich Roll Content Cards

Karty to doskonały sposób na zwiększenie pozycji w rankingu Google. Są one angażujące i interaktywne, dzięki czemu utrzymują uwagę czytelników. Przynoszą one również wartość dodaną dla czytelników, dostarczając im kompleksowy przegląd produktu lub usługi, w tym oceny i recenzje. Karty mogą być wykorzystywane do wielu różnych celów, w tym do:

  • Szczegóły i recenzje produktów

  • Instrukcje dotyczące przepisów

  • Informacje o wydarzeniach

  • Bilety na wydarzenia

  • Hotele na wydarzenia